Sunday, August 8, 2010

mencari kepuasan

apa juga yg org nak ckp, aku puas hati dgn apa yg aku buat...jgnlah meminta yg tak dpt diberi, jgn berharap, jika tiada harapan, jgn memeningkan jika tiada apa yg boleh dikatakan.
berterus-terang sudah, berkata sudah, tapi kdg2 ada org yg tak kisah dgn apa yg pernah dibuat dlm hidupku. jgn kau ulangi lagi apa yg pernah kau lakukan. sakit nyer hanya Allah yang tahu. iyer, memfitnah itu sudah jd kebiasaan hidupmu, aku maafkan, but jgn ulang pada org lain.

aku mengaku, aku bukan insan sempurna, aku takkan mengorbankan diri hanya utk memuaskan hati org sekeliling, krn aku pernah dan hampir tak mengenali diri kerana berkorban memuaskan hati org.

jadi, jika kau melangkah kali ni, langkah dengan kaki kanan, ucapkanlah bismillah, hati bersihkanlah...jgn ada hasad dengki...

No comments:

Post a Comment